آخرین خبرها

تحولی عظیم در کارخانه های آسفالت سازمان عمران شهرداری کلان شهر تبریز

حسین منیری فر؛ مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز در مراسم افتتاحیه کارخانه آسفالت ۱۶۰ تنی تمام اتوماتیک اظهار داشت: برای توسعه شهر تبریز و اجرای پروژه های مسیر گشایی در سطح آن و نیز جهت تسهیل ترافیک از طریق شهرداری های مناطق و کثرت خودروها نیاز جامعه به آسفالت بیش تر احساس می شود و در این زمینه بر حسب مسؤولیت این سازمان که نقش بسزایی در تولید و پخش آسفالت شهر ایفا می کند، مصمم شدیم تا همزمان با ۳۰ اُمین سال تأسیس سازمان، جهت تولید و پخش آسفالت با کیفیت و در حد نیاز شهرداری های مناطق اقدام به خرید کارخانه آسفالت ۱۶۰ تنی تمام اتوماتیک و مدرن نماییم.

وی در همین راستا با تکیه بر مزیت های این کارخانه ادامه داد: در کنار این حرکت مهم و اساسی در راستای کاهش آلودگی هوا و صرفه جویی در مصرف سوخت و هزینه ها، حذف سوخت گازوئیل و مازوت، حفظ محیط زیست و ایجاد محیطی پاک و فراهم سازی سوخت همگن برای پخت آسفالت با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری، رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار و مساعدت و همکاری رئیس شرکت گاز، به صورت ضربتی عملیات اجرایی گاز رسانی به طول ۱۰ کیلومتر را با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال گازرسانی به کارخانه های مجتمع تولیدی را انجام دادیم.

منیری فر در تشریح دیگر مزایای این کارخانه گفت: این کارخانه قادر است به صورت تمام اتوماتیک در هر ساعت ۱۶۰ تن انواع آسفالت تولید کند و این حرکت، با نظر به استهلاک کارخانه های آسفالت موجود با کارکرد بیش از ۳۰ سال، ارتقای کیفیت آسفالت و بالا بردن بهره وری و بهره مندی از فن آوری های دیجیتالی و به روز و نیز، استفاده از امکانات بالقوّه اعم از آماده سازی و ذخیره آسفالت گرم به مقدار ۱۰۰ تن و امکان مخلوط کردن افزودنی های لازم همچون؛ پلیمر، آهک و سیمان به صورت اتوماتیک و …. توسط پیمانکاران داخلی احداث شده، و به لحاظ داخلی بودن اَش، مشکلی در تأمین قطعات آن نداریم.

وی در همین راستا، آماده سازی توسعه فضای سبز محوطه کارخانه های آسفالت از سه هکتار به هفت هکتار، راه اندازی سیستم هوشمند و سامانه ارسال پیامک در لحظات بارگیری و خروج آسفالت از کارخانه جهت اطلاع مدیران و ناظران آسفالت، اخذ پروانه بهره برداری دائمی، ایجاد کار گروه آسفالت متشکل از کارشناسان دانشگاه تبریز، مرکز تحقیقات اداره راه، مسکن و شهرسازی استان، آزمایشگاه مکانیک خاک استان و شهرداری کلان شهر تبریز برای ارتقای کیفی آسفالت و اقدام برای اخذ گواهینامه فنی آسفالت را از جمله ویژگی های این کارخانه و اقدامات انجام شده در این راستا برشمرد و گفت: مرکز کنترل کیفی در کنار کارخانه راه اندازی شده، و با راه اندازی آن مصمم هستیم پایش های روزانه خود را به پایش های چند ساعته تبدیل کنیم.

در حاشیه این مراسم، ایرج شهین باهر؛ شهردار کلان شهر تبریز نیز با تکیه بر برنامه های مدیریت شهری در خصوص کاهش هزینه ها، اقتصاد مقاومتی، صرفه جویی و جلوگیری از ریخت و پاش های این مجموعه گفت: شهرداری جزو اولین مجموعه هایی است که در این حوزه ها موفق عمل کرده، و در سایه موفقیت در این راستاها، الان مشکلی در پرداخت حقوق نداریم و در حوزه عمران نیز، همچنان با قوت بیش از پیش، با اجرای پروژه های در دست اجرا و افتتاح آن ها، مطالعات طرح ها و پروژه های جدید را هم پیش می بریم.

وی با تکیه بر چگونگی وضعیت آسفالت های سطح معابر و اظهار بر اینکه پیش از این آسفالت های ما، خروجی خوبی نداشتند و عمر آسفالت های معابر، خیابان ها و کوچه های سطح شهر بیش از سه، چهار ماه نبود، ادامه داد: پیش از این، عدم کیفیت آسفالت ها هزینه های ما را مضاعف می ساخت و کیفیت خدمات رسانی ما در محلات را ۵۰ درصد کاهش می داد و منجر به نارضایتی های مردم از شهرداری می شد، اما بعد از این دیگر بهانه ای برای نداشتن آسفالت با کیفیت نداریم و خروجی های آسفالت ما باید در سطح شهر به صورت مطلوب نمایان شود.

شهین باهر با تأکید بر لزوم استفاده از علم روز و بهره مندی از تکنولوژی های نانو و به روز، از چگونگی فروش قیر تبریز در مرزها انتقاد کرد و گفت: با اینکه قیر در تبریز تولید می شود و تمام آلودگی های آن را شهروندان ما متحمل می شوند، اما با این حال ما نمی توانیم قیر خود را حتی به شکل نقد هم که شده، تهیه کنیم و متأسفانه ما امروز همان قیر ۸۰۰ هزار تومانی دیروزی را با قیمت چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خریداری می کنیم و سود قیر تولیدی ما در آن سوی مرزها معامله می شود و این امر نیازمند پیگیری مسوولان امر است.

وی در پایان با تأکید بر جلوگیری از فسادها و رانت خواری های سایه انداز بر شهرداری گفت: اگر در این راه، بدترین بداخلاقی ها و تهمت ها را هم بدرقه راه ما بکنند، ما همچنان مصمم به مبارزه با فسادهای نهادینه شده و ریشه انداخته در شهرداری که به حق سخت تر از مبارزه با مشکلات و بحث های اقتصادی می باشد، هستیم و به خوبی واقف ایم که این حرکت، بسیار هزینه بردار است، اما ما همه این ناملایمتی ها را به جان خریداریم.

نظرات: 0

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای *دار را پر کنید.