آخرین خبرها

بهترین خودروهای شاسی بلند سال ۲۰۱۷

برترين کراس اوور کامپکت کوچک: کيا سول

بازاريابي مسئله‌ي بسيار مهمي است. بازاريابي آن‌قدر مؤثر است که مي‌تواند سيگار مارلبورو را تبديل به نماد مردانگي، کامپيوتر اپل را تبديل به نماد آينده‌نگري و البته همانند آنچه اخيرا اتفاق افتاده است، يک هاچ‌بک کوچک را تبديل به يک شاسي بلند زمخت و ماجراجويانه کند. اين مسائل فارغ از آنکه حقيقت داشته باشند يا نه، بر تصميم‌گيري نهايي مردم در هنگام خريد خودرو تاثير مي‌گذارند که موج عظيم کراس اوورها در سال‌هاي اخير تاثير اين قضيه‌ي رواني را اثبات مي‌کند.

بازاريابي نقش بسيار مهمي در موفقيت اوليه‌ي کيا سول دارد، البته نسل نخست اين خودرو هرگز به‌عنوان يک کراس اوور معرفي و شناسانده نشد. زماني که در سال ۲۰۰۹ اين خودرو براي نخستين بار به بازار عرضه شد؛ به نظر مي‌رسيد کيا قصد دارد وارد بازار خودروهاي هاچ بک جعبه‌اي مانند هوندا المنت، سايون xB و نيسان Cube شود. اين خودرو هم‌چنان بر طراحي جعبه مانند خود پايدار مانده است؛ اما نسل دوم آن در سال‌۲۰۱۴ و  دقيقا هم‌زمان با موج شديد کراس اوورهاي کامپکت کوچک وارد بازار شد و به همين دليل اين مدل، نه‌تنها به‌عنوان يک کراس اوور کامپکت کوچک معرفي شده است بلکه بهترين خودروي اين کلاس در سال ۲۰۱۷ است.

 

بهترين کراس اوور کامپکت کوچک لوکس: بي‌ام‌و X1

در حرکت اخير در زمينه‌ي انتخاب برترين کراس اوورهاي جمع‌وجور و کوچک، به اين نکته اشاره کرديم که اين خودروها در حقيقت هاچ بک‌هايي با ابعاد بزرگ هستند و برخي از مدل‌ها نيز به‌وضوح اثبات‌کننده‌ي اين نظريه‌اند.

گرچه کراس اوورها تقريبا در تمامي زمينه‌ها از سدان‌ها پيشي گرفته‌اند؛ اما اين کلاس يعني کلاس کامپکت ‌هاي لوکس کاملا جديد است. نکته‌ي جالب بي‌ام‌و اين است که اين خودروساز براي ساخت جديدترين شاسي‌بلند خود دست به ترکيب فني جديدي زده است که کاملا با ساير محصولات اين شرکت متفاوت است؛ يعني در اين مدل از فرم قرارگيري پيشرانه به‌صورت عرضي استفاده شده است و شاسي بر اساس ديفرانسيل جلو بودن طراحي شده است. نيازي به توضيح نيست که ترکيب سنتي بي‌ام‌و در محصولاتش استفاده از پيشرانه به‌صورت طولي و انتقال نيرو توليدي پيشرانه به محور عقب است. بي‌ام‌و قبلا تلاش کرد در نسل اول X1 از ترکيب سنتي خود استفاده کند و خودرو را بر اساس ديفرانسيل عقب بودن طراحي کند، اين کار انجام شد و پيشرانه به‌صورت طولي در خودرو نصب شد؛ به‌طوري که امکان استفاده از يکي از نمادهاي بي‌ام‌و يعني پيشرانه‌هاي ۶ سيلندر خطي نيز در نسل اول X1 فراهم شد. اما با توجه به اين‌که چنين چيدماني فضاي زيادي اشغال مي‌کند و سبب کاهش فضاي خودرو در مقايسه با ساير خودروهاي اين کلاس مي‌شود، بي‌ام‌و سرانجام تصميم به استفاده از پلتفرم ديفرانسيل جلو گرفت که با مدل‌هاي ميني نيز مشابه است.

 

بهترين کراس اوور کامپکت: هوندا CR-V

با گذشت پنج نسل و بيش از ۲۰ سال از عمر اين مدل، هوندا CR-V ديگر تبديل به پاي ثابت خيابان‌هاي امريکا شده است و در همه‌ي زمينه‌هاي ارزش در برابر بهاي پرداختي، عملکرد و طراحي توانست بهترين نمره را کسب کند. اين خودرو همواره در ليست ۱۰ خودروي پرفروش آمريکا قرار دارد و حتما در امريکا يکي را خواهيد شناخت که يک هوندا CR-V داشته باشد. حالا نيز نسل جديد اين خودرو براي سال ۲۰۱۷ وارد بازار مي‌شود و هيچ‌کدام از مدل‌هاي CR-V به‌ خوبي اين مدل نبوده است.

 

بهترين کراس اوور کامپکت لوکس: پورشه ماکان

اين مدل که در ليست ۱۰ خودروي برتر قرار دارد به ما ثابت کرد يک‌يوزپلنگ در ميان گله‌ي بوفالوهاست و پورشه ماکان مي‌تواند در ميان هاچ بک‌هايي که ارتفاع آنها افزايش پيدا کرده است، جذابيت و هيجان را با خود به خيابان‌ها بياورد. پورشه در اين مدل بر قابليت‌هاي اسپورت و به عنوان بخشي از مشخصه‌هاي يک‌خودروي چندمنظوره تمرکز کرده است تا بتواند آخر هفته‌ي جذابي براي راننده رقم بزند.

بهترين شاسي بلند سايز متوسط: مزدا CX-9

براي هر چيزي يک دليل وجود دارد؛ برخي مواقع به خودروي رودستر نياز است، برخي مواقع به خودروي استيشن واگن نياز است و در برخي مواقع نيز به خودرويي با لذت رانندگي بالا نياز است. اما اگر صحبت در خصوص حمل کردن افراد خانواده با يک‌خودروي داراي ۳ رديف صندلي در کمال راحتي باشد؛ نام مزدا CX-9 را مي‌توان ديد.

 

بهترين شاسي بلند سايز متوسط لوکس: آئودي Q7

آئودي Q7 براي سرنشينان خود راحتي، فضاي بار بزرگ، ارتفاع مناسب و سه رديف صندلي به ارمغان مي‌آورد و اين در حالي است که تمامي اين قابليت‌ها را در ترکيبي با ديناميک رانندگي مناسب قرار داده‌اند. آئودي Q7 يکي از بهترين خودروها در خصوص ترکيب کردن انواع قابليت‌ها آن‌هم به شکلي کاملا کاربردي است. اين خودرو هم‌چنين امکانات لوکسي دارد که ارزش پرداخت بهاي آن را دارند.

 

بهترين شاسي بلند بزرگ: مرسدس بنز GLS450

شايد بپرسيد مرسدس بنز چرا در جايگاه بهترين خودروي شاسي بلند بزرگ قرار گرفته است در حالي که گزينه‌هاي ديگري مانند شورولت سابربن وجود دارند. جواب اين است که مرسدس بنز با داشتن قيمت پايه‌اي معادل ۶۹ هزار و ۶۲۵ دلار هم قيمت با نسخه‌ي پايه‌ي شورولت سابربن است و اگر بخواهيد سابربن را با آپشن‌هايي مشابه مرسدس بنز سفارش دهيد؛ ديگر مزيتي از لحاظ قيمت نسبت به مرسدس بنز نخواهد داشت. بنابراين به شما پيشنهاد مي‌کنيم که مستقيما به سراغ مرسدس بنز برويد که در قياس با رقبايش مجموعه‌اي مناسب و کامل‌ از کيفيت مونتاژ، ديناميک رانندگي و فضاي جادار در اختيارتان قرار مي‌دهد.

 

بهترين پيکاپ سايز متوسط: هوندا ريجلاين

زماني که هوندا از مدل Ridgeline نخستين بار در سال ۲۰۰۵ رونمايي کرد، مي‌شد به‌سادگي فهميد اين خودرو از دنيايي کاملا متفاوت با ساير پيکاپ‌ها آمده است. اين خودرو مجهز به شاسي و بدنه‌ي يکپارچه است و نحوه‌ي قرارگيري پيشرانه در آن به‌صورت عرضي است و با داشتن سيستم تعليق مستقل در هر چهارچرخ، کاملا متفاوت با ساير پيکاپ‌هاي بزرگي است که شاسي و بدنه‌ي آن‌ها به‌صورت مستقل از هم قرار دارند. از لحاظ وزني اين خودرو سبک‌تر از هر خودروي ديگري در کلاس خود است. اما در کل بايد گفت هوندا در ساخت خودرويي که راحتي يک سواري را با کارايي يک وانت بار تلفيق کرده باشد، کاملا موفق عمل کرده است و اين خودرو قطعا مشتريان بسياري را به سمت خود جذب خواهد کرد.

 

بهترين پيکاپ فول سايز: فورد F-150 و F-150 راپتور

امروزه خودروهاي پيکاپ سايز بزرگ نه‌تنها مي‌توانند کارهاي بسياري را انجام دهند بلکه مي‌توانند تمامي وظايف خود را در کمال آرامش و راحتي نيز به انجام برسانند. در حقيقت اين خودروها مي‌توانند کارهاي سنگين مورد نياز هر شخصي را در تمامي شرايط و در کمال راحتي به انجام برسانند. فورد F-150 به دليل بهينه‌سازي‌هاي صورت گرفته و استفاده از تکنولوژي‌هاي جديد توانسته است قابليت‌هاي خود را به‌عنوان يک پيکاپ فول سايز افزايش دهد و برنده‌ي اين رقابت شود.

 

بهترين ون:  کرايسلر پاسيفيکا

مدل پاسيفيکا براي سال ۲۰۱۷ کاملا تغيير يافته و نمايانگر يک ميني‌ون کامل است که پس از گذشت چند دهه به يک‌محصول کاملا متفاوت تبديل شده است. کرايسلر در حقيقت خود مبتکر خودروهاي ميني ون در سال ۱۹۸۴ بود؛ اما امروزه خودروهاي ميني ون تفاوت بسياري با طرح‌هايي مانند پليموت وويجر و يا دوج کاروان دارند و با ابعادي بزرگ‌تر و امکاناتي لوکس‌تر همانند کرايسلر پاسيفيکا عرضه مي‌شوند. فضاي صندلي‌هاي عقبي در ميني ون‌ها عاملي بسيار مهم است اما در اين خودرو، خبري از فاصله‌ي محوري کم، پيشرانه‌ي چهارسيلندر و جعبه دنده‌ي دستي نيست و در کلِ خودرو از پلاستيک و روي صندلي‌ها از وينل براق استفاده نشده است که آن را تبديل به گزينه‌اي لوکس و مناسب مي‌کند.

 

نظرات: 0

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای *دار را پر کنید.